GLAD påsk!

Faktiskt är det ju så att påsken firas för att the Dude med stort D kolade och sedan återuppstod. Ganska mäktig tanke, men så har han ju en ganska mäktig farsa också :o)
Påsken innebar när jag var liten ett febrilt målande av påskabrev och sen fick de små trumpinnarna till ben bära runt den något tyngre överkroppen runt gatorna i den lilla byn där jag växte upp. Brev byttes mot godis och frukt, eller ja bara en frukt, den fick man alltid hos farmor och farfar, dom va lite före sin tid tror jag... De fromma systrarna skickade även med den gyllene reglen, de va ju en fin tanke men mitt läsintresse som alltid varit under all kritik gjorde att jag inte tillgjorde mig det förhållningssättet förrens långt senare. Tänk om jag hade gjort det... Hade det gjort någon skillnad? Skulle det göra någon skillnad om man skickade ner den till Gaza? eller till F.I? Se människan och var snälla och rädda om varandra. Även om livet hänger på en skör tråd i ett innebandykval. Min vän Martin får ursäkta men det finaste på plan igår var Ekängen och Åby spelarna som tog i hand efter reff varit och förhandlat efter gruff. Martin å andra sidan stod för ett mycket bra spel i slottet, och en kasse hängde han dit också. Mer speltid åt denne rutinerade kämpe! Röttkort ger jag till Åby-publikens glåpord mot motståndare och domare, men uppmuntrar deras glad tillrop till sina egna spelare. Sannerligen en hängiven och galen publik, bara att få gå in i deras hall med det trycket på läktaren kan va värt att åka till håla utanför Norrköping långt bort i landet som ingen vet vart det ligger.

Påsken i år firas med långpass, slitsamt men långt ifrån prommenixen över Via Dolorosa upp till kullen Golgata, så jag hade det riktigt bra i vårsolen tillsammans med vapen dragarna Bjurström och Toothpick. Tack för ett trevligt pass!

Tillbaka till den lille lätt överviktige jag som bytte brev mot godis, nu vet jag bättre, växt upp och har mer ekonomiska tillgångar än månadspeng så nu byter jag pengar mot godis. Mindre slitsamt och mycket mer effektivt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Rött kort heter det, adjektivet som beskriver substantivet.

Vapendragarna, ett substantiv.



Ett under att uppsatsen vart godkänt du!

2010-04-04 @ 11:59:39
URL: http://saraeklund.blogg.se/
Postat av: Putte

Hahaha, ja de gjorde vi bra, till slut...

2010-04-04 @ 12:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0