Munnen den ska skratta å va gla'

de e bara å skratta åt, himla trist att inte få till ett kanon löp idag heller. Strax efter 5 km kom den dödande minuten...

för det första vänster fot vrickas
för det andra höger fot vrickas
för det tredje trampar igenom i en vattenklet pöl med vänster fot och benet blir blyyyyy tung
för det fjärde igenom en "sandlåda" där några steg släpper, de drar i benen och tappar allt

allt detta på ca en minut...

Men va gör de å sura, inte ett skit, ja en gla' ändå snart drar jag på "semester" eller ja, det är en så kallad turistmara av mig. Min bror hävdar dock att det är den tuffaste stadsmaran...hmm, så har ju också just bara sprungit EN mara... Svårt att veta vad jag skall förvänta mig. Jag ska ta mig den klassiska sträckningen från Marathon till Aten, på nytt familjerekord, sen kan jag sova gott.

1.Henrik Örnstedt
2. Niklas Källmén
3. Okänd löpare
4. Jakob Olars
5. Patrik Persson
sen är jag osäker på placeringarna men många KFUMare va i farten både på Msen15km och andra klasser både dam herr å pojk.

Resultat från dagen finns på Örebro AIK's hemsida.
Gött å veta dockj att tiden jag gjorde i fjol stod sig fint i jämförelse till dagens mycket merriterade vinnare. Min tid -08 51.04, Örnstedts idag 51.13 (dock osäker på den) men ja kan inte leva på gamla meriter, men kan bara inte låta bli det när jag går kräftgång för till fället:o)


Kommentarer
Postat av: A. Olausson

Med två stukade fötter är du värd en bragdmedalj! Gick du på händerna imål eller?



Kötta sönder på maran nu (och glöm inte att sjunga födelsedagssången för mig på startlinjen, så ska jag ägna dig en varm tanke när jag firar mina 17 första år i livet)!

2009-10-31 @ 22:21:44
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: Putte

Klart ja ska sjunga för dig gamle Abbe! De e ju nio år sen jag va 17 så mina fotleder är som trötta och uttorkade gummisnoddar, finns ingen styrsel. Pain is temporary och de mest irriterande var att ja tappa löpningen. De e stora ord, lite för stora, bragd hade de varit om jag tagit mig i kragen och kutat ikapp å vunnit... Men de va snällt sagt :o) Ser fram emot många givande pass framöver!

2009-11-02 @ 09:23:01
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/
Postat av: Albin

Jaja, en liten bragd var det iaf.



Jajjamensan, många fina mässan-pass a lá Kroon hoppas jag på nu i vinter!

2009-11-02 @ 20:42:48
Postat av: Brorsan

Kommer det bli live-bloggande från Athen Classic Marathon??



Eller kommer vi läsa om det på NA.se??

2009-11-05 @ 20:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0