Vad de vill skydda?

Varje gang jag gar upp till syntagma torget passerar jag en sakerhets snubbe. Ser dock ut att vara av varierande sakerhet pa dom, allt i fran yngre gubbar till jatte gammal gubbe. Igar nar jag gick hem tittade gubbe som jag passerade nagon timme tidigare pa klockan ocksa, dom har sten koll. Men jag blir sa himla nyfiken pa vad de skyddar. Ser typ ut som ett garage platport, ganska sliten. Fran taket ar en mastodont jarnbalk nerfirad i vajrar. Balken vilar pa fyra jarn "stubbar" som vardera ar forseglade med kraftiga hanglas plus att det sitter liknande pa porten... Ar det tomtens verkstad? kronjuvelerna? eller ar det sa att det ar det som ar innanfor denna miniatyr av "the rock" utanfora san fransisco, Alcatraz?

24gradig varme, bla himmel med lite moln puffar och hyfsat blasigt. Kan inte klaga, blir 42.195km fest imorgon!

Annars ar Aten ett levande kaos. Trafik overallt, taxisar och bilar uppblandat med kamikatze piloter pa tva hjul, samt bussar, tradbussar och sparvagnar. har varit ute och shoppat idag, men de blev inte mycket annat an det som kunde stoppas i magen och det som fanns pa maraton expot. Mina basta pafyllningar i garderoben ar det dock inte. Till att borja med gratis tischan som var slut i small, fick ta medium men tanker tvatta den i 90, sen ar det pike' troja som inte heller fanns i small, snubben rekommenderrade large (dam) jag ar inte frammande for sant och slangde pa mig den. satt finfint, men nar jag kommer hem och testar utan tischa under observerar jag hur jag inte fyller ut den utsvanga nederdelen som just gor det till en dam modell har jag nu lart mig den harda vagen, till min trost kopte jag dock en turist tischa fran adidas i small, och den passa, helt underbart! Men inte nog med allt detta sa toppar jag upp det med ett paraflax, det har jag ju i alla fall behov av nar jag kommer hem. Ska bara laga det. nar jag faller upp det pa mitt lilla rum ser jag rakt igenom, det ar hal i skiten, produktions fel, sommarna ar otajta. Men vad sager man, det ar Grekland, det ar kaos!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Moln puffar? Blir du inte hungrig?o.O

2009-11-08 @ 10:28:08
URL: http://amandatho.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, nej du unga fröken, fullproppad med pasta och vatten hade jag inte ens fått i mig ens en liten moln puffe.

2009-11-11 @ 23:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0