Athen Classic Marathon

Nu har jag varit hemma alldeles för länge för att inte ta mig tid å skriva några rader om Aten.

 

Denna resa som blev oförglömlig på många vis. Jag knäckte ett helt gäng sidor bortåt 250-300 i en bok jag hade med, blev nästan som ett begär att bara få läsa vidare. Har aldrig tidigare upplevt det, men förstår nu min kära fästmö lite mer när hon sitter okontaktbar med näsan i någon tegelstens roman, eller alldeles förspännande tantsnuskbok :oP

 

Maran som jag faktiskt hade blivit lite nervös inför veckan innan pga min mycket sparsamma distansträning gick fantastiskt bra! Nytt familjerekord och nytt pb så de stod härliga till!

 

Alarmet gick av 5 på morgonen å strax där efter ringer vaknauppsamtalet, ”visst visst ja e vaken” mumlar jag.” lägg på så jag kan få somna om tänker jag. Men i nästa stund får jag en mental spark i röven av mig själv å studsar upp. Laddar på med en minimala frukostpåsen från hotellet och toppar upp det med egenhandlade delikatesser. Tänk på de om du åker dit, frukostpåsen är ynklig!

 

Lagom till frullen passa också himlen på att öppna sig och monsun regnet smattrar likt en högtryckstvätt på turbo mode mot markiserna och jag tappar suget lite, men fokusera omg om. Har jag åkt hit så ska jag banne mig kuta och ha kul!

 

tiderna förutom 1/2maran och mål är mina från klockan om de inte stämmer med de övriga så...

Regnet fortsätter falla om än i något mindre omfattning. Termometern visar på 16gradig värme. Växlar några ord Hultsfred gubben som tycker de är lite väl svalt, ???? Allan Torstesson, med gedigna meriter från STHLM maraton, bästa 40åring när det begav sig!

 

Sagt och gjort 0900 grektid så släpps vi iväg, några snabbare killar som tror de kommer vinna några ännu snabbare som vet att de kommer ha en realistisk chans på att vinna.

 

4km behärska dig, maratonlöpning handlar om disciplin. Du vet va britterna sa på bussen, ”starta försiktigt och sänk farten ytterligare, ändå kommer du springa för fort”

5km 20.47min (126)

9km ja är värre än en ko som idisslar frukosten smakar inte gott längre

9,9 km ser jag en blå bajamaja är det meningen

10km -20.46min (119)- snabbstopp ca 3dl vätska mindre å ja springer obehindrat vidare

12km visslar en trudelutt (från nån scen ur Schilling gänget tror jag det var) för att ha nåt att göra.

11-14km flyger förbi gubbarna som passerade mig vid stoppet ”han kommer krokna, det måste han” hör jag nån bittert mumla.

15km 20.52min

17km ENERVIT min bästa vän och första kullen avklarad!

18km nästa kulle inleds

20km 20.05min

1/2maran 1.27,21 officiell tid (93) det här går ju riktigt, riktigt bra ju. Springer och småskrattar. Solen försöker komma fram, värmen och fuktigheten tilltar, växthuseffekt!

25km 21.03min shit va folk är rädda för en backe! Plockar gubbe efter gubbe, passerar också en elitsnubbe som verkar klappat igenom totalt, småjoggar på sidan av.

27,5km min bäste vän hälsar på igen ENERVIT is da’ shit!

30km (67)

31km ”väg under gång” stegen blir dramatiskt mindre och krampen är läskigt när nu i framsidan på båda påkarna, bara över krönet sen får du ner för och kan ta ut steget igen. KÄMPA DÅ!!!! Öka frekvensen om steget blir mindre, det är för din egen skull!!!

35km 39.21min så trött vid 30 att jag missade knäppa förra femman. Nu rullar de på.

36km ta han framför du orkar. Du kommer aldrig få ett bättre avlut på en mara!

37km All in nu, för din egen skull, du är så himla grym!

38km att han aldrig ger sig seg gubbe

38,5km äntligen om, men där framme är ju en till, plocka han också…

39km aldrig mer en mara utan distansträning, lova dig det!

40km 17.36min det börjar droppa från himlen igen. Kopplar bort huvvet.

Mål 2.48,36min officiell tid, nytt familjerekord, PB och ENORM LYCKA!!!

Minst ett år till med huvudfokus på kortare, sen…

Ego sidan med stilstudier Marathon-Photos

Athen Classic Marathon


Kommentarer
Postat av: Sara

Har du klubbtröjan.. jag som trodde du representerade Sverige i ett sådant här spektakulärt sammanhang. =)

2009-11-17 @ 13:46:17
URL: http://saraeklund.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Starkt jobbat!



2009-11-17 @ 22:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0