Härlig helg!

Ojojoj, vilken helg! lördagen bjöd Svempa och Iréne in till en magnifik grillbuffé. Om möjligt ännu mer välsmakande och trevlig än året innan. Efter maten var de 4kamp men den behöver ingen större utläggning.
Jag, gubbarna å Maria sprang bara en kortare sväng på ca 6,8km medans de mer hugade sprang den längre sträckan på ca 18km. Kändes överraskande bra på joggen och jag kände hur både suget efter att springa fort grodde inom mig, men även nervositeten inför SMet. Kul å träffa Kumlingarna och även Lucken å Peter som man inte ser varje dag. Men grillbuffé verkar vara det hemliga recpetet för att kunna springa fort. Skulle dock laddat på med en tredje omgång välsmakande proteinbomb för att ha haft kraft till även de sista 400m.

Första sträckan sprangs av Waern som gjorde vad han skulle och hängde med bra, även när tempot så sakteliga stegrades och till sist var högt, mycket högt. Har dock aldrig sett så många duktiga löpare srpinga så sakta, en ny upplevelse och troligtvis en viktig erfarenhet.

Han lämndade över pinnen till mig med en liten lucka fram till tätgruppen på fyra lag. Min vana trogen på stafetter mosa jag på för att komma ifatt omg. Det tog runt 200-300m så var jag i ryggen på Uhris från Spårvägen som länge har fått vara ett namn, likt Lidson, man tänkt att tänk om man kunde springa lika fort som honom... Ganksa nöjd så följde jag i ryggen och klungan höll ett riktigt behagligt tempo. Men så plötsligt öka asen, först en gång, å jag tar ut steget. Sen med ca varvet kvar ökar de igen och det går galet fort!!! Jag dundrar rakt in i den tjockaste betong vägg jag någonsin har träffat på. Bedrövad och med ett steg kortare än en förminskad pyggmé som stannat i växten plågar jag mig runt och lämnar över till Drageryd.

Den pojken gjorde inget fel utan höll oss kvar på femteplaceringen. Synd för honom fanns det inget att jaga på nära håll och bakåt siktades en Göta gubbe som han bara skulle slå. Mer spännande blir det på Sayo Games där 1500m PB ska jagas och krossas förhoppningsvis.

Sjögren tar vid på sista sträckan och älgar iväg även han i ett vakum men jagad av Per Jakobsen som springer ganska så bra han med, fast självfallet inte bättre än Sjögren. Vi slutar på en femteplacering och vi får vara nöjda med det. Vi var som ett pojklag som spelade mot Djurgården, fast de där blev ju en strålande lögn... DIF skulle fått stryk!


Kommentarer
Postat av: Peiza

Precis, DIF var ett rätt dåligt exempel, bättre motstånd än så hade vi allt.

2009-05-27 @ 23:40:13
URL: http://peiza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0