Det är inte okej!

Nu är jag sur på riktigt. Det är inte rättvist, jag var förkyld och fick pisk och förnedrades, i form av att jag blev ifrån löpt alldeles för lätt, på terräng-DM som jag är 100% övertygad om att jag hade vunnit om bara den sketna förkylningen inte lurat i vassen. Sen nu har jag varit bra och tränat på habilt i Portugal trots både kraftigt och ihängande (flera dagar) bukras och överansträngd vadmuskelatur. Känner mig bättre å bättre ju längre lägret lider vilket är få förunnat. Den näst sista dagen börja ja känna i halsen, den sista dagen känns det mer tydligt, men som jag gjort i vinter några gånger bortsåg jag ifrån det och körde en sista 1h kenyanskjogg. På vägen hem från Portugal blir de värre och här sitter jag idag förkyld precis som förra värdelösa året, när de e dags för Kumla stadslopp.

Citatet är hämtat från nyhetsarkivet kumlaskidforening.se 2008-04-26

"Patrik Persson som haft förkylningsvirus i kroppen en längre

tid nu startade men kroppen var ej helt återställd så Patrik klev

av efter halva loppet.Troligen ett klokt val, Patrik."

 

Min frustration är enorm! Återigen sänks jag av snorkråkor i näsan och irriterande slemhinnor i halsen. Listan med motserum som jag testat under årens lopp kan gjöras lång, men nykommlingar denna gång var ingefärskok och hackad vitlök på knäckemacka, samt gurglande med whiskey. Men inte tycks hjälpa. Har ni fler förslag hör av er omg. Starten går 1500...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla pulsen! Är pulsen låg är det bara att köra.

2009-05-09 @ 10:28:16
Postat av: Anonym

Farsan köpte med sig någon Portugisisk medicin, han sa att den var klockren, frisk direkt. Bara att dynga på. Ses vi imorn? I så fall tar jag med den, skicka ett sms i så fall.

2009-05-09 @ 18:06:46
Postat av: toothpick

2009-05-09 @ 18:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0