Vi har fått tillökning!

Husqvarna heter den och tvättar vidunderligt vitt, hoppas vi... Vi får se när de är inkopplad, men fin är de i alla fall och ett kap enligt försäljaren... Inte så förvånande att han hävdade att han hade en själv också som han var såååå nöjd med... hahaha, beprövat knep! Men de var priset och vårat behov som styrde köpet, nu behöver vi inte gå bort till slussen å tvätt längre ;o)

Kvällens pass skulle vart 6x1000 med 1min vila. Men efter att 6st var gjorda och jag låg och pustade som en tappad mört på land säger Coach:
C-Kör en till!
P-Va nej nu räcker de jag har kört mitt, de räcker.
C-Tycker du ska köra en till...
P-Nej de e bra nu.

Coach går iväg, men han är nog väl medveten om att han sått ett lite frö i min skalle. Sånna utmaningar taggar mig, eller i alla fall idag. Sagt å gjort, när jag sett Lars behärskat flyta in på sin 4e 1000ing reser jag mig upp från min golvade position. Säger inget till nån, de bekövs inte för jag är sjukt laddad, inte för att springa fort utan att springa längre än som var sagt, än va huvvet var inställt på, att våga.
Ryggar Lars till en början men de känns förvånandssvärt bra och jag går upp å hjälper till med farthållningen. Trodde jag var färdig när jag korsade "mållinjen" men icke, en liten träningsdjävul hade uppenbarligen byggt bo i mitt huvud och på tre steg efter målgång hade jag bestämt mig.
1min senare ligger ja i rygg igen på Lars. Efter 500m går jag upp å hjälper till. Han svarar med 200m kvar, 50m senare i utgången av kurvan trycker jag till och huvvet är riktigt taggat som det inte varit på mycket, mycket länge. Jag hör Lasses tassande steg närma sig igen men trycker till igen och försöker ta ut steget, trots mina djupryststela kalkonklubbor till lår skriker efter ÖKKpasset igår. Efter målgång är det två glada löpare som tackar varnadra för ett givande pass. Tror att vi börja hitta upp ur diket och upp på vägen mot framgång igen :o)

Per kfum ad astra
Seglen är hissade


Kommentarer
Postat av: Peiza

Starkt!

2009-03-03 @ 23:28:08
Postat av: This is my hood

Tack, tack! Men ditt resultat taggar till att träna och de va dom första löpstegen sen förkylningen, så helt underbart att springa igen.

2009-03-04 @ 09:43:23
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0