The man with no name!

Vem är då denna hemlighetsfulla rackare som inte har något namn riktigt bestämt än? Det är ingen mindre än den krabat som gjort mig till Farbro Putte å min fästmö till Faster Elin, pappa till farfar å mamma till farmor, de e Sofie å Dennis lilla plutt som kom till världen igår kväll.


Hur söt å go som helst men kan inte bli mycket annat me de föräldrarna:o)
Söt var då direkt inte den allt så nu hippa Peter Jidhe för 13år sen när han var reporter på plats när Luleå tog SM guld i hockey. Kan vara de fulaste jag sett! Tyvärr kan jag inte hitta några bilder på nätet men kan hänvisa till 22.25 sporten på tv4 090304. Å för er som undrar så blundar jag varje morgon när jag kollar mig i spegeln ;o)

Man vet när föreläsaren är från en annan generation när han kallar en kopia för fotostatbild. Knappt man fatta va han mena när han snacka. Dels kommer han från en annan tid, han mummlar och vänder sig mot tavlan och slutligen snackar han dalmål. Det sista klart underhållande!

Träningen idag blev av aktiv vila karraktär, bukras, så lätt lätt jogg ca 5km.

Slutligen vill jag bara delge er Team Hoyt, en fantastisk perstation. Världsrekord, guldbollar å chins tävlingar i all ära men de här är klart de grymmaste jag sett! Fick det som mail, men skickar jag de vidare är det troliga att de åker i papperskorgen omg. men nu kommer det finnas här iaf. Tyck vad ni vill om budskapet på slutet men förundras och inspireras av prestationen!
***************
Vill gärna dela med mig av denna helt fantastiska historia. Den sätter perspektiv på tillvaron..
En dag frågar en son sin far: *Pappa, springer du en maraton medmig?*
Pappan svarar: *ja* och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: *Pappa, springer du en till maraton med mig?* och pappan svarar igen *ja, min son*.
En dag frågar sonen sin far: *Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med
mig?* (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen *Ja**
http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY
***************

Kommentarer
Postat av: NiklasS

Jag fick ta fram näsduken, ska förklara varför om jag kan...

2009-03-06 @ 00:46:15
Postat av: This is my hood

Vem är du NiklasS? Trodde de va Källmén först men antar att jag har fel där. Trevligt att du läser men också tog dig tid å kolla filmen. Oerhört stark tycker jag, fick den av min käre far så de blev en tår i ögonvrån för mig med. Ha en trevlig helg!

2009-03-06 @ 12:50:48
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0