Klapp, klappdag avslutas med plastförseglade isbitar

Klapp klapp minst sagt! Roligt att jag vaknade före klocka och var hyfsat pigg för en gångs skull. Dusch och uppfräschning av det hår beklädda ansiktet. Börjat raka mig med hyvel, som riktiga män... fast då kan ja inte raka mig lika ofta vilket leder till att det lätt blir aningens ovårdat. Men skit samma Elin gillart :o) Undra vilken sorts man hon tog mig för? En ung, atletisk skapligt vältränad kille, eller såg hon redan då mina anlag för att se ut som en skitig orakad halvsluskig cowboy? hmmm, lär inte bli mycket sömn i natt med allt detta grubbel, vem har jag varit dom senaste 7åren å vem ska jag bli?

Ja just det glädjande nog fick ja reda på här i helgen att jag visst fått lite löpargener i mig. Det var när vi passerade ett motionsområden på väg ut från Sumpan som farsan började glappa. Det var tydligen så att på kvällarna när han låg inne som telegubbe kuta dom en hel del. En grupp där ingen ville ge sig å speciellt inte min tjurskallige far (ytterligare en egenskap jag fått :o) ) Va visst nån duktig tjomme från Storumman som va bäst i gruppen å som sagt till farsan han brukar kunna skaka av sig de flesta, men gubben var nått alldeles extra, en svår snubbe att hänga av. Farsan säger också att han sprang 3km i skogen där runt 10min, inte illa pinkat, där hade man fått bita i. Nästa så jag är sugen att åka dit å kuta bara för att... familjerekord ni vet...

Till kneget efter en lyxfrulle hos Sara med både kiwi och frysta jordgubbar i filen!!! Inte illa!!! Bortskämd på en torsdag, ja har de alldeles för bra :o)

På jobbet var det idel glada miner hos allt folk ja stötte på, riktigt kul att folk undrar vart en är när man inte är där! Så iväg till ett halvgivande studiebesök hos specialpedagogiska skolmyndigheten. Bra att veta att dom finns, ska bra klara av mina 2,5år som jag har kvar i plugget... Hem sen å läste skönlitterärt Svenska för idioter heter den. Den är så avslöjande att man rodnar ibland. En sån där bok som 14åriga tjejer sitter å fnittrar högt när dom läser (kanske bara fördommar, känner ingen så liten människa förutom Sigge då, men han är ju vare sig tjej, tonåring eller kan läsa...)

Träning i hallen. Ett riktigt skönt pass, hårt men klokt planerat!

2000m 6.20min
8x150m
5x400m
Gick som en dans förutom överspänd buk. Sprang med en pundus mage som hade gjort gubbarna på Ahlsell avis. Kände av benhinnorna på uppv så nu blir de behandling med ispåsar. Glädjande är att Nicky Butt är tillbaka på löparbanan, all in, mer behövs inte!

Kommentarer
Postat av: Fästmön

Jag anser inte att atleten utesluter cowboyen... eller viceversa. jag har ju båda ler

2009-03-20 @ 10:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0