Örebropoliser riskerar allmänhetens säkerhet!

Lördagmorgon och jag och fästmön kommer in till Öret från Vintrosa och möts av en morgonpigg polispatrull vid den första busshållplatsen på Kungsgatan. Det är blåskontroll vilket verkligen är helt ok och klart genomtänkt att ha i denna arla morgonstund. Men det är när det kommer långtradare som en av polismännen beordrar att:

"Vi stuntar i lastbilarna de blir bara en massa bök"

Det är väl dom av några som borde kollas! Det är allmänt kännt att det kan florera alkoholhaltiga drycker i deras extra utrymmen och vad säger att de själva inte knäckt ett gäng biror innan en hårdarbetsdag tar sin början. Att få stopp på ett sådant ekipag är nog svårt om man är nykter när ett litet barn plötsligt springer ut i vägen efter sin boll. Jag vill inte svartmåla lastbilschaufförer, den stora massan är jag övertygad om kör förståndigt och nyktert. Utan det är polisens slöhet och bekvämlighet som retar mig. Att ha en mysig morgonsamling istället för att ta sitt uppdrag på allvar, att verka för allmänhetens säkerhet. En lågt förtroende för trafikpolisen i länet har nu sjunkigt ännu lägre...

Shit känns som att jag inte hinner med mer än att knega sova å träna. Men jag vet inte riktgit vad som är värst att vara knegare eller student. Studenten får aldrig ledigt men knegaren har det hårdare när den är på plats. Aja helt klart värt pengarna som kommer i lönekuveret sen iaf. Kan inte ha ett mycket bättre jobb, trivs som fisken i vattnet och ju mer jag jobbar ju mer kommer jag in i det och färskar upp minnet i i min teflon hjärna också :o)
Ikea folket har börjat lira bubba på söndagarna, kul initiativ, det hela skall kulminera i en stor intern match mellan Möbler mot rubb. I söndags förra veckan spelade vi med den indelningen och vi lekt ut dom så hårt! Vänster kanten var min, moooooahahahaha. Hade både några sköna höjddueller och plockade ner en riktigt hårdig, Sahlén. Han va inte alls med på att lilla jag skulle komma in i duellen, men som Boban sa när jag var liten
-ju större dom är ju hårdare faller dom! :oD, han skulle varit stolt över mig!

Jag ser fotbollen som ett skönt kompliment till löpningen, får intervaller, uthållighet (ingen springer lika mycket som speedy gonzalez på planen) och inte minst sammanhållning på kneget. Mycke snack i veckorna hur möbler ska slå oss...om det ens är möjligt...

Löpningen går lite upp och ner, men börjar komma in på rätt spår igen. Hårdaste passet i veckan var några intervaller i Karlslund 2x2x1000m 3.18, 3.13 serievila 3.10, 3.10. Vet inte va dom har gjort med kilometern mellan km 8 och 9, men inte är det till gagn för intervallspringande löpare iaf. Släpper svårt när man trycker till och drar otäckt i baksidorna, men säkert skönt om man kör stavgång. Det är nått KIF eller vilka de är som ansvarar för underhållet tacksamt borde fixa till. Körde även ett härligt distpass 16,92km runt på vägarna kring Vintrosa och Latorp hade ett snitt på 3.56min/km utan att förta mig. ska tilläggas att det kördes när solen sken som mest. Ett skönt rull som de va länge sen jag kände.

Som grädde på moset drog fem sjukt segersugna KFUMare till Norberg för att hålla fanan högt i Engelbrektsatfetten och som vi gjorde det! Med fixstjärnan Sjögren på sista sträckan borgade vi segern. Men det handlar mer än om en man en sån här tävling. Från förste man Lasse "fågelholken" Drageryd 17.09min, via andra löparen Lucken 17.32min, Putte me self 16.12min, Mr Assfalt 16.13min och Blåvalen Sjögren 15.04min, gjordes det stabila insatser. Kul att springa en stafett igen! FK Studenterna var närmast efter, som var dryga 1.30min före oss som mest i mitten av loppet. Sen avgjorde våra två kanoner som skoningslöst kutade ikapp och förbi Studenterna. Spännande, kul och adrenalin höjade aktivitet så kan stafetten sammanfattas.

Låter er inspireras till motion och deltagande i stafetter av denna bildkavalkad från KFUM laget, där flickfavortien Lasse bjuder på lite extra hud och visar naveltrakten...





Veckans kommentar:
-men vaddå ska jag springa mot en tjej!?
Hahaha, så respektlöst, så hårt, så mr Bxxxx (för personens egen säkerhet sätts inte namnet ut. Man vet aldrig vart militanta Fi-anhängare lurar...)

Länk till NorbergsOK för referat, bild och resultat

---PER KFUM AD ASTRA---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0