Längtar efter förra veckans sol!

Förra veckan sken solen och nu blir jag nostalgisk och drömmer mig tillbaka till Sverkestaåns fiskrika vatten och den vackra solnedgång som målade himmlen öveross. Den gammle vännen, men ack så erfarne stor fiskaren, Thomas var min ciceron under kvällen och visade mig de mest bubblande vattnen. Det blev en grillning på en som vanligt lika dålig engångsgrill. Jag förstår inte varför det inte utvecklas nån suverän modell som ger grym glöd även när man är ute på sånna här strapatser. Lite fika och ett avslutande, välbehövligt bad. Slänger in lite bilder från turen. Tack för en trevlig afton på ån!


Utdelnignen för mig blev 3 abborrar och 3 1/2 gädda, den halva var en riktigt liten kämpe. Alla fiskar släpptes tillbaka förutom den riktigt, duktigt stora abborren.

Thomas var mindre lyckosam 0 uppdragna firrar, hehehe!

Dagens pass: strax över 10km till Shearwood och tillbaka snitt 4.17min/km kändes som det gick i 5.20...

Kommentarer
Postat av: Majlis o Tommy

Tjena storfiskar´n!! Kul att det nappar!

2009-07-06 @ 23:48:57
Postat av: This is my hood

Visst nappar det! Svärfar Hasses beprövade teleskopspö och nyinköpt gädddräpardrag från ICA Maxi Eurostop, det kan inte gå fel :o)

2009-07-07 @ 21:58:08
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Oj, det var verkligen många fiskar du drog upp. Simmar gäddor i stim?



Riktigt fina bilder, ni skulle bjuda med era respektive på dessa romantiska kvällar!

2009-07-08 @ 22:49:06
Postat av: Sigge

Jag gillar också nappar!!!

2009-07-08 @ 22:50:03
URL: http://lifeofsigge.blogspot.com
Postat av: Gubben

Överdrivet med fiskekort? det nappar ju ändå !

2009-07-09 @ 10:14:13
Postat av: Brorsan

Var det ett pappa-skämt??

Storfiskarn fixar fiskekort i efterhand, dvs när han publicerar på bloggen.

2009-07-09 @ 23:11:42
Postat av: This is my hood

ja har ju tre fiskar på kort ju! räcker inte de?

2009-07-10 @ 21:34:18
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/
Postat av: This is my hood

hahahaha, nu har Elin berättat ditt skämt, kul! evigt tjat om fiskekort bara...

2009-07-10 @ 21:35:56
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0