Tungt i Nora, men gott nytt löpar år!

Det var en tung dag för mig igår, när Sylvesterloppet avgjordes igår i Nora. Min forne klubbkompis Jakob Olars stack direkt från start, precis som han brukar och precis som han brukar började han ganska snart kasta blickar över axeln. Men till skillnad från de senaste tävlingarna i höst lyckades jag inte komma i fatt. Istället drygades avståndet ut fram till Jacke. Jag hade ingen fart i löpningen det kände jag tydligt men likväl gick det inte att trycka till. Var gång jag kom till en backe var det också svårt att hålla i den lilla löpningen jag åstadkom då det drog i baksidan av båda låren. Möjligtvis kan svaret hittas i den aktivitet som resan till Åre innebar, samt de högst ansträngande 200ingarna som genomfördes på måndagen. Jag är glad nu i alla fall, det var fantastiskt väder, jag fick träffa folk jag tycker om och göra det jag älskar! Jag är så tacksam för att jag överhuvudtaget kan springa!



Eftersom min fantastiska fästmö var i Östergötlands pärla Linköping och firade nyår med sina fnittriga vänninor var det en uppskattad syn att få vila ögonen på denna underbara skapelse när jag hämtade henne på station tidigare idag. De blev ingen puss på tolvslaget så de blev två nu :o)

Nyåret firade jag hos päronen i världsmetropolen Åbytorp. En trevlig och stillsam tillställning med släkt. Det som smällde högst under kvällen var morbror Kjells jättebomb samt Kumla skyline i den mörka och duktigt kulna decembernatten. Frågan är bara hur mycket sossefyrverkeriet kostade de arma skattebetalarna. Skicka in en rejäl portion slantar till skola, sjukvård, idrott/föreningsverksamhet, vettiga ungdomsgårdar, nattvandrare, pensionärer och arbetsskapande åtgärder.


Kommentarer
Postat av: Sara

Alltså jag tror det är viktigt att du äter rätt innan tävling! Typ... mohigrabi, tonfisk och brunsås =)

2009-01-01 @ 23:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0