Trivseltisdag med blondinSara och svettiga karlar

Det är härligt att vara tillbaka i ”the dungen” eller det som i folkmun kallas för ÖKK. Pissig luft i ”kondisrummet”, alla som tror de kan köpa wienerbröd där kan gå hem, det är i kondisummet alla kondismaskiner finns för hurtbullarna (hahaha, fattar ni, bullarna, kondis!?!!!! hahahaha) som inte vill bli snuskigt övertränade partybyggare eller råbiffar. Hur som helst blev jag svårt knäckt av rodden idag 1000m fort å längtade efter att komma under 3.30min men slutade på 3.32 (som vanligt) men det var efter målgång jag kände hur dålig luften var. Jag började kippa efter andan som en mört på land. Obehagligt! Styrelse borde ta tag i det där tycker jag, å att hjälpa mig få till tekniken i rodden så jag slipper skämmas i de stora roddarnas sällskap å aldrig gå under 3.30!

 

Annars har verkligen hela dagen spenderats med en otroligt underhållande blondin som bestämt skulle köpa en vinterjacka eller typ en softshell med lite foder i samt ett par jeans. Efter massor och intensivt letande på Mariebergs alla tänkbara affärer överger vi projekt jacka och riktar in oss på jeansen istället och där var vi mer lyckosamma. Eller ja blondinSara var mer lyckosam som verkar ha en underkropp som bättre passar i killjeans än hennes överkropp i killjackor. Jeansen är i alla fall hel grymma! När vi smått stressade kommer hem med knappa 30min kvar tills föreläsningen börjar hittar blondinSara en röd och fin softshelljacka i garderoben som hon kommer på passar ju utmärkt att ha i vinter… Jag fixar helt okej mat på 15min och vi slänger i oss den och ilar iväg till universitet. Med en sån intensiv förmiddag var det en befrielse att sätta sig ner å lyssna på jordens segaste föreläsare. Vi underhöll oss ändå med diverse roliga aktiviteter, men dessa är preskriberade för att inte väcka ett skimmer som latstudent. Föreläsningen var en grundlig repetition med diverse och stora utsvävningar av gymnasieskolans ekologi och biologi…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0