Syster Jakob, with licens to give the people good health

GRATTIS Jakob! Efter några hårda år på universitetet är han nu en licenserad Syster och bevisligen även en mycket duktig bagare. Det fick jag och några vänner uppskattat erfara nu under eftermiddagens eamensfika. Jag höll mig dock strikt till en liten tårtbit men mitt frosseri i en semla här om dagen. Det kan jag kalla karaktär för de såg helt ruskigt gott ut allt annat också! Himla kul att träffa de gamla löparvännerna igen. Kumla gänget kommer att bli svår knäckta i sommaren stundande Vasastafett för det råder fokus bland grabbarna. Eric och Jacke drar iväg på träningsläger till Malta nu i veckan, med bla. Sverige fyran på STHLM Maraton 2008. Stefan satte ju ett fläskigt PB på Örebro Indoor Games på 3000m med tiden 9.27 och Mr. Brann tränar hårt i baksuget på stjärnorna i Göta. Klart att det krävs fler gubbar än så och det har Kumla och på nått konstigt vänster lyckas de allt som oftast hitta löpare av dignitet till de sträckor som saknar en. Det ska li spännande att följa er!

Mitt excellenta yttre har nu putsats till och blivit ännu ett snäpp bättre. Mina lockar har kortats av men inte mer än att de går att slänga i lite klägg och sätta en sista tuch på frillan. Som så många gånger förr vara Sara en viktig kugge i laget, som den här gång manövrerade trimmen på ett enastående bra sätt. Tack för den trevliga frullen by the way!


Ett frågetecken är satt för min start imorgon på 800m i Västerås imorgon. Jag, precis som el'giganto Zlatan, har fått problem med ljumskarna. Redan efter första steget på joggen idag gjorde det ont och 150m senare i en lätt nedförsbacke gjorde det riktigt ont i högra ljumsken. Smärtan höll i sig hela passet och även högra skinkan ömmade. Rörligheten var med andra ord lite nedsatt i benet så himla tur att jag är skapt med två och att jag kan springa :o) Känslan på uppvärmningen får avgöra om det blir strat eller ej, annars får Toothpick hålla KFUM-fanan högt på 800m loppet. Det är många andra från klubben som ska tävla också och en Göteborgare som glider med på ett räkskal, precis som jag förra året, så håll utkik i resultatrullen imorgon. 2.03 är mitt pb, himla kul om jag kan gå ner på 2.01.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0