Lärande i matematik 15hp, tack så mycket!

Mitt tränande är mer aktivt än mitt bloggande, jag lovar! Men ibland funderar jag på vad som skulle hända om jag tränade lite mer? Som idag t.ex. skulle jag kunnat hängt på Toothpick i hans vansinnes fart på den första 300ingen? Hmm? Jag gjorde det på den andra i alla fall å den gick på något mer sansade 42sekunder! Junioren kan springa fort igen! Han har varit på gång länge men ikväll slog det gnistor om honom. Härligt å se! Min insats idag var habil, inget topp men inte heller botten napp. Sjukt dålig och svag i sit ups, måste göra något åt det och min frånvarande smidighet.

 

Tidigare idag har examinationsseminariet i kursen lärande i matematik genom lidits. Det var en kavalkad av presentationer av olika undervisningssekvenser i matematik. Jag har svårt för matte och troligtvis bidrog det starkt till tristessen. I stället för att fokusera ämnet började jag analysera folk när de stod, hängde eller satt och framförde sina teorier. Det finns en herrans massa olika stilar, men den bästa är den som ändå fast innehållet är av ljummen karaktär ändå kämpar på och lockar fram skratt hos åhörarna. Tjejerna som skulle ha en förskoleklass var de som enda som försökte, men lyckades riktigt bra vissa stunder med sin högst överraskande sång. Modigt och smart! Det tycks vara en grundkurs för pedagoger i förskolan att kunna sången om bockarna Bruse för det hela mynnade ut i en allsång, där jag och några lärarstudent kollegor satt som fån i detta hav av kvinnoröster som klämde enda från tårna i denna hit-sång. Idéerna som presenterades är guldgruva att ta idéer ifrån, men att i 2h30min sitta på vinkande trästolar med ömmande rygg är ingen höjdare. Mer mjuka soffor åt studenterna!

 

Det är inte pojken på bilden som skrivit bloggen!

En riktig hjälte

The one and only, Guuuuunde Svaaaaaan!

Jag och Sara firade att terminen var över med att ta bilen och åka upp på hög höjd till Ånnaboda och sprattla runt i längdspåret. Konditionen på spåren var högt över förväntan. De har fixat rikligt med konstsnö och fått ihop ett spår på 3,5km. Hasade mig runt 3varv innan vi åkte hem å fikade semla. Fick dock en snäll kommentar om min teknik när jag diagonalar av Sara. Tack, tack!


Kommentarer
Postat av: Sara

Bockarna bruse... kändes som att vi missat något mål i vår kursplan... borde man kunna den? Vi skulle ha kontrat med björnen sover!

2009-01-16 @ 07:54:23
URL: http://saraeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0