Långt ifrån idrottsgalans glans å bubbel...

...för oss valigt dödliga ett pass i himmelriket på jorden, ett pass i hallen!

 

Men först funderar jag på vad som egentligen hände? Robert Karlson är årets manlige idrottare och i presentationen säger kommentatorn nått i stil med ”Han vann årets pennigliga och är nu en av de absolut största inom golfen”, vart ligger fokus? Pengar? Putta i en liten vit hårdplast kul i ett hål, va e de för sport egentligen? Men jag diggar Robbans tal, han verkar vara en enormt ödmjuk person, så inget ont mot honom snarare mot presentationen… Sen funderar jag på hur de tänkt när de hängde i stora tingeltangel i prima ballerinan stackars öron. Allt dinglande störde sjukt mycket eftersom det togs upp av micken, jobbigt störande!

 

Kung Nanne! Rackarns bra tal, ”när jag fick ordning på människan blev det ordning på världen!”

 

Hur svårt kan det vara att slänga in 116studenter i olika seminariegrupper? Snuskigt svårt, kom bara å kolla på en introduktion på Örebro Universitet! Stackars lärare! Tycker uppriktigt synd om dom stackarna som måste dras med oss :o)

 

3.03-3.02-3.02-3.03-3.04

Men vilken åktur det blev ikväll! Såg verkligen framemot passet med tänkta 6x1000m på 3.05 och 5x100m. Det blev en 1000ing mindre men skit samma, det kändes hur gött som helst! Klart jag blev lite trött men inte undra på med en 800ing i släptåg från gårdagen. Kvalgräns för KFUM löparna på 3000m är 9blanka för att få stå i Bollnäshallen om några veckor och tampas med de stora pojkarna. Å gissa om jag ska dit? Klart jag ska!!! Det är dags att sluta fjanta, magiska 9 ni är inte så magiska längre för nu ska ni krossas!!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag undrar mest... Zlatan?! Årets man, årets prestation? Rätt att Kalla fick Jerringpriset. Kallur såg bitter ut, men hon har väl redan ett från -06? Nån måtta får det vara. Räknar med att se dig på scen om 2år iaf... då ska jag hejja på dig i samtligt kategorier. Utom årets kvinna, den får gå till Martin.

2009-01-20 @ 07:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0