7 underbara år med Elin

Vilken kalas dag det har varit, en riktigt underbar avslutning på trevlig helg!

 

3000m skulle avverkas så fort man kunde idag på Örebro Indoor Games. Precis som igår var herr Sjögren snabbast. Det var inget topp lopp från min sida. Spände dock bågen och försökte hänga Per och släppa lite allt eftersom så jag i slutet skulle fixa magiska 9. Trots starkt supporter stöd gick nu detta icke, men det kommer fler chanser. Redan nästa helg är det dags för 800m, spännande! Övriga KFUMare hade de också kämpigt och i genomsnitt ett gäng sekunder sämre än det vi presterade i Etuna för en knapp vecka sedan. Inga hängande huvuden till trots utan nu gäller det att köra vidare. Vi tränar bra, de flesta har fått vara friska ett tag nu och vi har en himla skön stämning i gruppen!

 

MÄN 3000 M    

1

 

Per Sjögren -79

KFUM Örebro

8.58,44

 

 

 

2

 

Patrik Persson -83

KFUM Örebro

9.14,68

 

 

 

3

 

Stefan Olars -84

Kumla SF

9.27,61

 

 

 

4

 

Johan Jendeberg -72

Örebro AIK

9.33,03

 

 

 

5

 

Lars Drageryd -89

KFUM Örebro

9.35,62

 

 

 

6

 

Lukas Melander -90

KFUM Örebro

10.10,95

 

 

 

7

 

Johan Nilsson -80

IF Start

10.16,97

 

 

 

8

 

Fredrik Ekenberg -92

KFUM Örebro

10.21,16

 

 

 

9

 

Christer Johansson -63

Glanshammars IF

10.24,54

 

 

 

10

 

Tauno Mertala -53

IF Start

10.29,83

 

 

 

 

Våra duktiga tjejer i gruppen sprang idag också. Carina gjorde det fin fint solo från start till mål, strongt. Vonny spände bågen och det såg riktigt, riktigt bra ut. Jag trodde hennes fina jobb i täten av klungan skulle betala sig men hon kroknade och orkade inte riktigt hela vägen. Men jag är imponerad av din öppning! Du är starkt på gång, man blir inte duktig löpare över en dag men du är starkt på gång!

 

F17 1500 M    

1

 

Johanna Nissén-Karlsson -93

Lidköpings IS

5.12,53

 

 

 

2

 

Caroline Hjalmarsson -93

Hovslätts IK

5.46,38

 

 

 

-

 

Carina Persson -87

Sävedalens AIK

5.02,11

 

ut tävl

 

-

 

Yvonne Persson -88

KFUM Örebro

5.32,39

 

ut tävl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Igår käkade Elin och jag på Jensens Böffhus, idag var vi till Thorstenssons Böffhus å käkade Oxfile gratinerad med prästost och creme fraisch, rödvinssås och klyftpotatis. Dessvärre finns inga kort från denna fest, men det såg riktigt nice ut. Hasse och jag var kockar för kvällen och fick ta emot mängder av komplimanger från oss själva, men de som värmde mest var från alla andra :o)

 

GRATTIS TILL ELIN OCH MIG också, idag 11januari har vi varit ett par turr turr duvor i 7 kärleksfulla år!!!


Kommentarer
Postat av: Fästmön

...du är ju min favorit...

PussPuss

2009-01-12 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0