Varför är jag född med snopp???

Det är alltid mannen som måste göra skit görat i hemmet, klippa gräsmattan, skura stian å rensa avloppet. Det sistnämnda åkte jag på idag. Tänkte att de skulle gå smidigt för jag hade fått lånat en göteborgsk super uppfinning av min far, ni vet den där som gör "sope rent i kröka" ni som inte sett reklamen på tv har inte missat något. Den funkar säkert göööör bra i Götet men här hemma på Hjälmarvägen blev det platt fall och betygsskalan neråträcker inte till för att beskriva hur nöjd jag är med Götetskandidat till Nobelpriset. Jag tryckte ner slangen enligt instruktionen å spolade i handfatet, men de rann lika trögt som innan. På't igen med samma resultat. Så tredje gången mata jag på slang lite extra men då ramla röret isär och det forsade ut vatten på golvet. Äckelvatten!!! Tur att jag inte hade Kaschmirtofflorna på mig! sagt och gjort jag hade nu 60min stinkande jobb framför mig för det var säkerligen inte rengjort i kröken på mycket, mycket, mycket läääänge.

När jag så skruvat ihop rörsystemet tänkte ja att, nu var jag allt duktig å Elin kommer bli så glad, ja är en riktig man! tar ett steg tillbaka å vänder på mig å ser en liten ful packning som jag missat klämma in i nått av rören!!! hade de varit en IKEA byrå hade det inte varit överraskande eller farligt, de händer ofta att de skickar med några extra skruvar i sina förpackningar för de är så många kunder som dribblar bort dom vid montering och så är ju möblerna stabila även med en ev. missad skruv. De var bara å felsöka å åtgärda.

Sen kom jag på varför jag är född med snopp!

Svaret fanns på SVT 2, 09.45. Det är mannens privilegium i livet att få titta på sport å då blev jag glad igen!

Kvällens träning 20x200m, inga större problem. Hade svacka mellan 7de-12e men annars så gick det riktigt bra. Fick draghjälp av mr.lobaloba Toothpick sista 5, de va skönt, tack tack! Ingen smärta i knät, märkligt eftersom att de fortfarande är lite svullet. Blev bara fasligt trött. Fiskbullar på menyn nu, se blir de relax å skingra tankarna ifrån tentan som är imorgon. Skippa sista åket och plugga aldrig kvällen innan...

Kommentarer
Postat av: Klara

XD vilket jobb det blev för dig!

2009-02-20 @ 23:06:21
URL: http://klat.blogg.se/
Postat av: This is my hood

Japp men hört att det kommer en praktikant städerska till oss i veckan så jag spara det bästa till sist :oP

2009-02-21 @ 10:12:48
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0