Risigt

Passade träningen i fredags pga kopfscmertzen und risig i halsen, petade i mig två ibuemetin igår och drog iväg och körde snabbdist. Det är inget jag rekomenderar och är kanske helt galet tom. hade hoppats på 15.50-15.55 på 5000m men de gick som de gick. 16.34 lufsade jag runt på. Slö, ofokuserad, ont i svanket och trött, tur att det inte är SM i Tantolunden imorgon då skulle jag vara orolig. Det är jag inte nu, utan fruktansvärt sugen på att hitta tillbaka till den grymma känsla som jag hade i höstas. 9.07 som bäst i vinter på 3000m första tävlingen inne nu i vintras trodde jag skulle kunna bli startskottet på fortsatta framgångar, men icke. Nu höjer jag blicken, ser över snödrivan och skymtar gröna gräsmattor på södernshöjder i STHLM.

Veckans spänstfenomen heter Tomas Bjurström!
Veckans grymling heter Per Sjögren som aldrig tycks bli trött och har nu nya och ännu snabbare skor!
Veckans PB sattes av Petter Kroon på 800m, tid x.xx.xx och tidigare nämde Perka på 1500. 4.04 grattis till er båda!
Veckans sköning får Toothpick som gett ordet snabbdistans och maxlopp en ny dimension. Med 1200m kvar på 5000m loppet stannar karln, jiddrar med Coach och joggar sedan vidare. Sluttid 17.11min!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Putte! Du höll ihop det bra ändå. Hårda pass under veckan gör att lättheten uteblir. Men hav förtröstan! Då festen i Tantolunden inleds är du där och bjuder upp till dans med ännu piggare ben än tidigare! Kroon

2009-02-22 @ 19:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0