"per aspera ad astra"

Har aldrig varit mer levande för mig. Slagen, men inte knäckt. Tilltuffsad, men inget som inte går att göra något åt. "There is no tomorrow" ekade i huvudet på uppvärmningen igår inför 3000m "Raka spåret". Joggen gick lätt och det kändes som att idag var den stora dagen kommen när 9.07 skulle åtminstonne bli 8.59. 3000m inomhus verkar inte vara min grej, eller jag har iaf gjort det till inte min grej. Möjligt är det den smått hettsiga inställningen till att jaga 9min som fått mig på fall, eller så är det så att jag inte är bättre... just nu!
Efter passeringen 2000m på 6.02 var det som om en ful liten gubbe sprang ikapp mig och band ihop min ben så att inte steget gick att ta ut, som coach så fint satte ord på min känsla. Lägg där till att han (den fule lille gubben sparkar mig i skrevet så att överkroppen sjunker ihop, luften börjar ta slut så att armpendlingen dras upp och jag springer och gör upercuts (troligtvis felstavat) på min hakspets. Där mina vänner har ni känslan den sista delen av loppet. Det säger sig självt att jag måste springa fortare så att den där fula lilla gubben inte hinner ikapp mig igen!

Kommentarer
Postat av: Peiza

Bara att komma igen Putte! Här är en bild på dig på slutet, finns fler, redigera länken eller gå via min sida.



0916.jpg" rel="nofollow">http://peiza.kicks-ass.net/pics/046-DSC0916.jpg

2009-02-10 @ 08:04:45
URL: http://peiza.blogspot.com
Postat av: Peiza

Hmm länken blev redigerad efter posten, så det går inte att klicka direkt.

2009-02-10 @ 08:08:08
Postat av: This is my hood

Klart att jag kommer igen! Ingen tvekan, men klart att självförtroendet får sig en törn... Jag ska köra på med mer och hårdare och hitta glädjen i löpningen igen så slår det gnistor om mig till våren!

2009-02-10 @ 23:25:43
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0