Härliga torsdag! å så några nötter...

Nötterna kan jag ta först. De e dom försäljare som står och skrävlar och snackar med varandra och inte bryr sig om sina kunder å nu snackar jag inte om personalen på Willys, de är kalas! men när man äntrar mobilbranchen (nu drar jag alla över en kam men de blir mer provocerande så :o) ) äntrar man männens värld, eller ett zoo om man så vill. Högljudda och allmänt störiga, ständigt sökande efter en hirakisk ordning i gruppen!?. Å så finns det forskar som undrar varför det är så himla mycke snack och "tuffa" jargonger i ett omklädningsrum för lagsporter, rapporten jag tog del av var inte överraskande en som hade fokuserat sig på unga fotbolls grabbar. Svaret till deras beteende tror jag delvis går att finna i mobilaffären jag besökte igår. Skulle vara intressant å veta hur mammorna är i dessa fall...

Träningen var jag inte alls upplagd för på kvällen, trött och ont i huvudet å allmänt less. Men det går det inte att vara länge när man kommer i sällskap med det härliga "Kroon löpargänget". Uppvärmningen spiceade vi till lite och sprang åt "fel" håll. Kul att se barken på björkarna på Gustavsviksrakan från andra sidan :oS Kass mage, men det är mer en regel än undantag. Intervallerna gick dock finfint! 2000-1000-2000, 6.27-3.16-6.15. nästan precis enl programmet. Det gick lätt och det var härligt! Kul med lite "nya" intervaller!

Skippade nerjoggen å drog till Åbytorp där jag lirade lite innebandy med de gamla vännerna från för i Betania. Rackarns kul! Klubba-boll var noll koll. Så jag fick förlita mig på min tjurskallighet och löpförmåga, räcker dock inte långt om man är en målsumpare av rang. Flest mål vinner är det ju som gäller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0