BUS is alive!

BUS lightning is alive! I helgen blev min älsade automobil i kördugligt skick igen och på torsdag ska den besiktigas. Går den igenom kommer jag fira med att vecka gummibanorna i hallen lite extra på kvällen, går den inte igenom kommer jag komma till hallen iaf för de e ett himla skönt gäng man tränar med. En riktigt goo grupp som har utformats under hösten!

Idag hade jag huvudvärk, som vanligt, innan träning, kände mig misspepp men drog mig iväg iaf. Något förvånad när jag såg att passet var på svettkällarn i kväll, passade mig bra eftersom inte glädjen var 100% närvarande. Inte blev det bättre när jag kom dit heller.

Jag fattar verkligen inte vad det är för vits att folk går eller snarare tar ett steg och innan nästa fot hinner fram hinner de tänka över vad de har gjort de senaste 20åren!!! Missbruk av löpband å de grövsta! Inte undra på att de måste servas ibland så illa de behandlas. Nej bort med super duperblåbärs slö amatör motionärerna från löpbanden eller skruva upp farten! Okej om man går fort och kommer upp i någon slags arbetsbelastning, men det som var idag var parodi! Gymmet är till för alla självfallet och jag ser inte snett på folk som har en annan ambitions nivå än mig (och jag är ingen überelit det är inte det jag säger). Men ett sådant beteende skär i mitt hjärta och jag kommer att somna gråtandes i kväll. Jag menar att det är skrämmande att de finns folk som antagligen går fortare och får upp en högre arbetsbelastning på hjärtat när de  är på väg till jobbet eller till toan, än de går när de ämnar att utföra en syselsättning de vill beteckan som träning. Att det har skett en tydlig uppsving av motionärer de senaste åren är fantastiskt och det är glädjande att folk bryr sig om sin hälsa, men det här på löpbandet var något helt annat än dessa sunda människor.

I ren frustration knappade jag in 5000m på rodden och började dra tokfokuserat. Med en av de där tidigare beskrivna i ögonvrån vilket gav extra kraft i dragen. Flöt in på en helt okej tid 19.42.4 vilket var över förväntan bra!

Ett tillägg från förra inlägget är att Petters PB på 800m på träningen var 2.12min, jag är ganska säker men min teflonhjärna kan svika mig. Hur som helst kommer den tiden inte gälla särskillt länge kan jag tänka mig...:o)

Kommentarer
Postat av: Toothpick

Kämpa på Kamrat! Ser att vi båda är omskrivna som elitlöpare på denna sida: fick en smärre chock när jag såg det, men det stämmer, vi är elit! http://www.jogg.se/default.asp?sida=forum&subid=3290&searchstr=&order=desc

2009-02-25 @ 20:16:40
Postat av: This is my hood

Men shit va de va skrivet där då! det verkar som det finns mycket att snacka om...

2009-02-28 @ 16:23:17
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0