Ich bin zurück!

Nöjd med mitt Lucialopp igår i löparmeckat Vretstorp. Hade innan start inga hög förhoppningar på löpet, snackade med Bjuris om att pace i 3.20-3.25 fart.
Jacke från Kumla SF drog iväg som vanligt i början, men fick inte den luckan han brukar skapa sig. Jag, Mr. Brann och Bjuris ångade på bakom, efter ca 500m tog jag tag i taktpinnen och lämnade Mr. Brann och Bjuris bakom mig till deras egna duell och trampande på för att komma ikapp Jacke. dryga kilometern sprungen är jag ikapp å de känns förvånandsvärt lätt. Glad i hågen och fylld av adrenalin att jag klart något som inte jag inte gjort på länge, att komma ikapp Jacke å känna mig fräsch, håller jag tempo och flyter förbi. Vid 3km börjar de bli jobbigt. Lätt begynnande hållkänning och andning som gått från lugn och fin till nåt som nästan kan liknas med en bestigning av Mount Everest utan syrgas. Hör tassande steg bakom mig, närmre och närmre. Shit nu är de kört! Jacke passerar efter dryga 4km, negativa tankar börjar hagla. Vid rundningen 5km går de tungt, luckan fram är ca 8m. Den slakmota som bidrog till tröttheten nyss ger nu skön återhämtningn och heltplötsligt tycker jag mig närma mig Jacke och bestämmer mig för att göra ett försök. Lägger mig i rygg denna gången, krockar nästan med löpare i motsatt riktning, kaos men kul, får många tillrop. Jacke börjar kolla över axeln och farten är hög, perfekt "mysflyt", fattar att han inte är 100% Passerar Lucken och Peter vid 7km får tillrop och känner mig stark. Jacke klagar på håll. Vid 8km rycker jag i en backe, får en lucka och rinner på in mot mål.

Stor dag för KFUM Örebro som tog en dubbel, för på damsidan dansade Karin Senvall ohotad runt banan!

K

 

 

 

 

1

Karin

Sennvall

-80

KFUM Örebro

37.13


2

Therese

Gustafsson

-78

IFK Nora

42.25

 

3

Karin

Johansson

-80

Östansjö SK

44.17




M 22

 

 

 

 

1

Tomas

Bjurström

-87

KFUM Örebro

34.30

 

2

Nicklas

Andersson

-87

Wedevågs IF

35.32

 

3

Johan

Ingjald

-87

IF Start

40.38



 

 

 

 

 

 


M

 

 

 

 

 

1

Patrik

Persson

-83

KFUM Örebro

33.46


2

Jakob

Olars

-84

Kumla SF

33.59

 

3

Daniel

Brånn

-82

Kumla SF

34.38

 



På kvällen var vi i Vintrosa kyrka och lyssnade på en förfärligt bra lucia konsert med Risbergskas vokalensamble. Efteråt bjöd svärmor på stekpanne bröd och sillamacka och svärfar på finöl från Dugges bryggeri, Gustavs finger. En riktig högtidsstund!

Kommentarer
Postat av: Olausson

Grattis! Väl löpt.

Hade långt gående tankar på att dyka upp på startlinjen och utmana om dessa prestigefyllda medaljer. Men jag drog mig ur i sista stund och stack ut och körde ett tröskelpass istället.

Vi ses, träna hårt och klokt.

2009-12-13 @ 14:49:34
URL: http://bymade.blogg.se/
Postat av: Putte

Tack, tack. Hade du kommit till start hade du blivit besviken eftersom det var en blomma man fick med ett namn som jag inte kommer ihåg, men det började på A, och inga medaljer men dock glögg och lussekatter! Kom hit å dominera på träningarna nu när du har jullov!

2009-12-14 @ 17:22:22
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/
Postat av: Albin

Inga medaljer! Då var det bra att jag inte kom... ;)

Hoppas på att komma på något pass, men ska även hinna med skidåkning i sälen och träningsläger på teneriffa under jullovet.

2009-12-15 @ 19:19:58
Postat av: Putte

Life of a Star!

2009-12-15 @ 22:27:26
URL: http://perkfumadastra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0