SEMESTER!!!!

Weeeeiiii! Efter en lång sommmar med kneg är ja äntligen ledig å hojen ska dammas av igen. Mot dom Värmländska skogarna med glittrande sjöar styrs kosan.

I onsdags var vi på Råsunda och kollade på när Soumi kom på besök och fick smisk av de svenska pojkarna. Ett sömnpriller fram till 42a minuten när Elmander lyckas toffla in bollen. Det 400ade målet på Råsunda i landslagssammanhang, har jag för mig att det var. Men inte är det en strut som jag kommer minnas som det vackraste, men alla mål räknas. Trippen till STHLM var dock en trevlig tillställning, en miniroadtrip med blåbärsbullar med minst 3dl kräm i mitten. Mums!

Civilsnutar i STHLM borde gå klä dig med stil kurs och inte ha förstora brallor som viasr myntnedkastet när pickadollen och handbojjorna hänger i linningen!

Oskar har nått på gång, eller... ;o)

Fin kväll i STHLM


Igår var jag i Finnspång och kutade Kraftloppet med ett hopplockgäng av sega gubbar. 72km över 10 sträckor. Jag fick äran att starta och borga för en fantastiskt rafflande stafettdag. Simenslagen med löpare från både när men mest fjärran så som Storbrittanien, Argentina och Kina blev duktigt uppsnackade innan start. Men de visade sig vara företagshälsan som var ute och motinerade. Kampen stod istället mellan oss i jogg.se och OK Denseln (även dom med internationella influeser). Lite osäker på min form gick jag ut lite passivt och la mig i rygg på OK Denseln (Emil). Vi var 4 i tätgruppen men inte långt efter första motlutan kroknade första gubben. Uppemot ca 2km tappade också Jakob (trorjag han heter) mark. Kvar var jag å Emil. Men kändes på tok för bekvämt så vid passeringen 3km kvar dunkade jag på och gjorde ett duktigt ryck. Ska de göras ska de göras ordentligt och Emil hade ingen chans att svara. Sen trippade jag på och tänkte på löpningen. 40s hade jag tillgodo på Emil när jag lämnade över till Dan Beckele som drygade ut vår ledning med 1.20min!!!! Riktigt, riktigt bra! Därefter började vårt avstånd att krympa så när Micke från Edsbyn gick ut på sin sträcka fick han jaga ikapp 20s och vid växling hade han plockat in allt! och dragit ifrån ytterligare 1.30min!!! Trots allt fick vi se oss slagna i mål. Men vad gör väl det? klart massor! vill ju alltid vinna men det har varit en duktigt spännande stafett och vi hade uppenbarligen inte riktigt farten som krävdes den här gången...

Sträcktider kommer nog så småningom på kraftloppet.se

Käkade kvällsmat (trerätters supé) på Amano igår, HELT FANTASTISKT! maten va bra, vällagad och ljusår ifrån vad "kockarna" på Gyllene Måsen serverar. Kan rekommenderas starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0