Kalas

Kalas var ordet för gårdagen, men det var ju också påskafton icke att förglömma bland ballonger och serpentiner. Började redan på morgonen med att blivande frugan dukade upp med finfrulle "på" säng, för att göra mig observant på att jag tagit ytterligare ett steg i vandringen på att bli livsnjutare på heltid (pensionär).
Sen bar det av till träningen för dagen 40min jogg och 5x200m (blev bara 3 dock) Värt att notera var att superjunioren Petter kutar ifrån oss gamlingar snuskigt lätt. Lasse hade kick men såg ändå tung ut, så när han är i form kommer ja att få draghjälp inte bara på de kortare distanserna i sommar.
piffade till hemmet lite och förberedde käk till min hungriga familj som dundrade in på kvällskvisten. 3rätters och tårta! synd att ja inte fyller år oftare...

Tack för det mycket välbehövliga tillskottet till reskassan!

Veckans lista
Veckans speedkulor är Bjuris (enormt stark i backarna trots sjukdom) Blåvalen Sjögren (2.56min i 1000m backe och ändå bara på knappa 95%) Coach Kroon (damma in en tusing på bana 2.57min, inte helt 100 på tiden men fort gick de)
Veckans kommentarer "jag är inte så mycket för att showa" jag själv som svar då Coach berättar om hur Sjögren skriker och kastar sig på marken av utmattning efter sista 1000ingen i backe med uppmaning om att vi ska göra detsamma. "Jo för det är ju himla svårt att knäcka en tjej. Det är ju ungefär lika svårt som att knäcka en hasselnöt med nötknäppare vid jul" jag själv om min brors bedrift att knäcka sin fru och svägerska i gång när de var ute och spankulerade, vilket han motiverade med att han skulle kunna göra milen under 40min.
Veckans tips lägg inte in en ölflaska i frysen och glöm bort den, konsikvenserna kan bli förödande...

Kommentarer
Postat av: Gubben

Tack för en fin midddag ! Storlaget och gott !

Gott nytt År /mor och far

2009-04-15 @ 18:19:15
Postat av: This is my hood

Kul att ni gillat, har jag tur kommer ni nästa år igen så jag får testa lite nya skapelser i köket!

2009-04-16 @ 11:26:24
URL: http://perkfumadastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0