Det är inte så svårt, det är bara att springa fortare än man gjorde senast!

Påsksmällen igår blev en höjdare. Kände mig trött och inte ute ur idet riktigt strax innan start. Men efter de första 800m toksnabba öppning från de hugade kändes det kontrollerat. Jag andades normalt och trots att det rullade på vilket gav mig en himla skön känsla i kroppen, att idag var det upp till mig hur det skulle gå och inte som på Startmilen senast då kroppen strejkade hårdare en arga kommunalare på första maj. Nej nu gick det bra och hade fint tryck upp i backarna på andra varvet. Å som jag kuta! hade en härlig duell med en parvel (lika gammal som min gamle bror) från Fredrikshof.

Några meter efter den första rusningen var de dags att söka position då ja tyckte han gick in lite snäft precis framför mig, ja blev lite sur men sa inget. Han rann iväg i början utför, men jag kontrade i första backen uppför, fick en liten lucka. Men så gick han om mig igen på den långa rakan runt 2km in i loppet, återigen väldigt snävt vek han in och i några steg sänkte tempot och jag fick trippa lite innan han ökade igen. Då fanns det inte på kartan att jag skulle släppa. Kände mig glad och ruskigt lätt vid varvning och fick uppmaning från coach att rulla på utför, vilket jag gjorde och när jag hörde folk vid sidan uppmanade parveln att komma igen och inte släppa och täppa igen luckan tänkte jag att han inte skulle få nått gratis och grillade honom lite extra med ett leende på läpparna. Luckan ökade, men för att vara på den säkra sidan så slog jag inte av utan behöll trycket uppför och löpte ut på flacken. Jag hade 11sekunder tillgodo när jag korsade mållinjen. Synd att det inte var en 10a vi skulle köra för då är de frågan om inte 33min på milen hade kunnat forcerats... Det här ger mersmak!

Resultat

Kvinnor (7,6km)
1. Anna Rahm Rånäs 4H 26.45
8. Carina Persson Sävedalens AIK 31.14
12.Yvonne Persson KFUM Örebro 33.19

Män (7,6km)
1. Lars Johansson Enhörna IF 23.00
2. Per Sjögren KFUM Örebro 23.21
3. Henrik Löfås Uppsala IF 24.25
6. Patrik Persson KFUM Örebro 25.14
12. Niklas Källmén KFUM Örebro 26.02

Män 22 (7,6km)
4. Lars Drageryd KFUM Örebro 26.39
P 19 (4km)
3. Lukas Melander KFUM Örebro 13.51
P 15 (4km)
3. Petter Kroon KFUM Örebro14.06

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0