"Big fun" at the seminarium

Idag har jag kört dubbla pass för första gången på mycket, mycket länge. Morgonen var en plåga. Tänkte gå upp 06.30 men snoozade fram till 7. Extremt trött gav jag mig ut i kylan. 30min är ju inga problem, men det var krypfart…

 


 

”Jag tycker att all litteratur vi läser bygger hela tiden på att ungarna i förskolan ska ha kul i skolan. Det ska lekas fram kunskap och de ska ha en lust till lärandet. Men är det inte bättre att sätta ner ungarna i var sin bänk, lägga fram böckerna och köra lite riktig undervisning? Och skulle det inte var bra att ha ett nationelltprov redan i förskolan för att ha koll på vad ungarna egentligen kan, vilket kan vara svårt om det bara sak flummas runt å leka?”

 

Det var tydligt att detta uttalande icke var populärt bland de övriga studenterna, främst de lekextremistiska förskolelärarestudenterna. Där jag fick kommentarer som ”du har mycket kvar att lära”. HAHAHAHA! Jag fick det jag ville, ett riktigt stort engagemang från ALLA, förutom mina oseriösa polare som bara satt å skratta :oP Extra roligt var att ”Sleepy man” vaknade och blev helt furious, han högg värre än en kobra med magknip!

 

Mycke ugnspannkaka till lunch trodde jag skulle borga för ett härligt distanspass med eftertryck. Det blev mest runt halkande på den nyfallna snön och en mage i grovt olag. Jag kanske kan starta en grupp på facebook med ”spy” Holm. Har fattat att han har problem med de med.... Det är väl inte hela världen men det svider lite i magen och smakar skit i munnen.

 

Gratis buffé på Frimis ikväll, hade helst stannat hemma, men umgänget lockade. Kan ju inte sitta hemma å ruttna. Halv taskigt käk å drog om kull med biken på vägen hem. Öm i vänster axel men inget som går bort över natten hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0