On The Horizon

Tävling stundar till helgen och det ska gå undan då. Frekvens på korta ben kan leda långt, förmodligen till ett nytt PB på 2000m, men frågan är om man kan stå upp mot en tillsynes outtröttlig Källmén. Ett riktigt monster har han upplevts som i tidigare träningar över 2000m. Men det är många om budet och jag kommer att koncentrera mig på att springa så fort jag någonsin kan.

 

Dagens 1000ingar gick inte så bra som jag skulle önska. Länge sen jag bara rann igenom ett intervallpass. Lite små syra i vaderna, och surt i magen idag, men det är en lätt vecka nu och det kommer att finnas gott om tid för återhämtning. Tror aldrig vi har varit så många som vi var idag på träningen, riktigt kul! Besök av sprintdistansren Tim, som gick mycket bra trots lite ovan träning med långa intervaller, med kort vila. En snubbe man hört mycket och som varit riktigt duktig tidigare är Johan S. Han var också med och har startat resan tillbaka. Plus att de va två sprint tjejer med också Elin och ???, aja himla kul med så mycket folk iaf!

 

Föreläsningen idag var ingen höjdare, trots att vi snacka om rymdgeometri (dåligt skämt ja vet, men lite trött trots allt) Det mest upplysande var att det finns en ”pi-dag”, det matematiska piet har en egen dag 14/3. En dag som jag inte visste existerade, men som herr föreläsaren försäkrade om att den skulle firas och så också gjorts på institutionen. På menyn står då pizza, piroger å dricker pilsner så man blir lite ”rund om foten” osv. Från mitt håll sett är detta bara ett magert försök att ”hotta upp” ett grått ämne, där dresscode är stickade yllevästar och urtvättade skjortor på medelåldersgubbar. Länge leve pi!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0