Ärorik, rafflande och brutal, it's a sevencamp!

Så var årets största idrottsliga händelse avgjord. Är han född igår, OS var ju i somras, men inte är ja de för igår korades militärpojken David till champ of sevencamp 08. Det var en rafflande tävling där många hade bud på segern. Coach Kroon var bara 1poäng ifrån, inte så överraskande med den erfarenhet han har av sådana häringa arrangemang. Lite uthålligare och lite mer frekvens i armarna på brädstakningen... Grenen var dock en av två grenar jag gjorde bort mig på den nämnda grenen sket sig när jag för mitt allt för mitt liv viftade med stavarna och med min enorma muskelkraft i armarna lyfte min kropp så pass att jag på nått vänster liksom åkte av brädan framåt, kroppen gick fortare än brädan. Adam Alsings kropp och mina armar hade varit ett vinnande koncept. Nöjd dock att jag satte PB i chins, men slagen med en av David, hårt. Ny chans imorgon... tänker mjölka på 400ingarna så jag är fräsch till chinstävlingen ;o) Annars var både Sjögren och Coach Kroon utropstecken i chinsen. Lucken presterade överförväntan i dips å satte hård press på oss andra. Mina tankar går till alla de atleter som inte kom till start, hoppas att det kan bli fler fina tävlingar av detta slag så även de får chansen att visa upp sig och jag får n möjlighet till revach! Summerat så var det en trevlig sevencamp med grenar skräddarsydda av och för Coach Kroon, inte undra på att han presterade så bra... Bilder kommer senare från tävlingen!


Har Anja lagt av? Man blir ju lite fundersam när man ser rubriken på SR's hemsida "minns Anjas karriär". Klart hon har inte varit överlägsen senaste tiden, men hon är väl inte pensionerad än? Eller är det för att hålla intresset uppe kring skidvärldens mest uppskattade säl? Å varför heter det sälen när hon glider på magen, är det ett hemligt pr-trick från fjällanläggningen? Sånt beteende har iaf jag lärt mig heter att man gör en "Klismann" efter den tyske fotbolls legendaren Jörgen Klinsmann.


Fick ut pappa på dagens 50min dist idag och jag tror minsann att hans mer frekventa tränig redan börjar visa på resultat. Det gick mycket bättre än på länge, drygt 10s bättre snitt än vanligt (4.51min/km). Jag ska vifta med piskan över julhelgen också så inga onödiga extra kilon fastnar på min annars så graciösa fader. Du har inte glömt att ja önskar mig en Scirocco va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0